Ce adidasi de alergare si ce imbracaminte sa aleg?

O viață fără alergare este posibilă, dar fără activitate fizică vei lua rapid kilograme în plus. Îți place să alergi pe străzi și păduri sau vrei să începi acum acest sport? Atunci gama de produse noi care funcționează este potrivită pentru dvs. Pentru că aici sportivii profesioniști, precum și sportivii începători vor găsi cele mai bune produse.

De ce ar trebui să arunci o privire aici? Pur și simplu pentru că vă puteți aștepta la produse de pionierat de la etichete sport în gama de îmbrăcăminte, echipamente și accesorii. De la cămăși de alergare noi până la genți de sport, pantofi de alergare și colanți de alergare: ținuta dvs. plus accesoriile ar trebui să formeze o unitate funcțională care vă duce întotdeauna cu un pas mai departe.

În ceea ce privește designul și materialele utilizate, etichetele se bazează pe țesături de înaltă calitate și le combină cu cele mai noi tehnologii materiale. Acestea sunt deosebit de importante pentru pantofii sport. Pentru că alergarea solicita articulațiile și mușchii pe termen lung.

Pentru a le proteja, ar trebui să vă recăpătați pe cele mai noi modele, deoarece acestea promit un sentiment de rulare remarcabil. Acest lucru este asigurat, de exemplu, de materialul respirabil 3-D și de inserții din plasă pentru o gură de aer proaspăt și un climat bun în pantof. Amortizarea inteligentă readuce energia înapoi și contribuie la o mișcare naturală de rulare.

Zonele speciale de presiune asigură protecția necesară piciorului cand lovește solul în timp ce alergi. Pentru susținerea necesară în timpul alergării, există pantofi interiori extensibili cu două căi și o construcție exterioară robustă din materiale rezistente. În plus, ținuta ta trebuie să fie fiabila.

Ai vreodată pantaloni de alergare noi sau cămăși de alergat în dulap? Cel puțin acum ar trebui să profitați de ocazie. Amestecuri speciale de țesături din microfibră sunt utilizate în bluzele și colanții de alergare, care absorb rapid transpirația și transportă rapid umezeala către exterior. În plus, materialele funcționale ușoare ale pantalonilor de alergare au un scor prin respirabilitate și proprietăți de uscare rapidă – pentru o senzație confortabilă de purtare și alergare.

Ce altceva mai este important? Noua îmbrăcăminte de alergare ar trebui să se potrivească ca o a doua piele pe corp și să fie elastică, la urma urmei, ar trebui să poată acomoda fiecare mișcare. Pentru zilele furtunoase sau ploioase ale anului, există jachete aerisite, ușoare, din softshell și cu tehnologii speciale de țesături care țin vântul și frigul departe de corp.

Noile produse sport pentru alergare diferă de restul gamei prin aspectul lor la modă. În plus față de clasicele de culoare simplă, cu imprimeu de logo, există cămăși, pantaloni, echipamente și accesorii, cum ar fi rucsacuri noi și pălării în culori îndrăznețe sau tonuri strălucitoare.

Croielile și amestecurile de materiale fac diferența și în noile produse care rulează. Pentru doamne, de exemplu, sunt disponibile topuri și jambiere la modă cu imprimare integrală pentru alergare, bărbații alergă cu șepci casual și colanți de alergare largi.

MĂRIMEA POTRIVITĂ A PANTOFILOR. CUM GĂSESC DIMENSIUNEA POTRIVITĂ?

Practic, spre deosebire de un pantof de stradă normal, piciorul ar trebui să aibă puțin mai mult spațiu într-un pantof de alergare. Cu toate acestea, nu ar trebui să existe prea mult joc.

Ar trebui să vă schimbați pantofii de alergare după aproximativ 1.000 de kilometri. Dacă parcurgeți distanțe de aproximativ opt până la zece kilometri de două până la trei ori pe săptămână, ar trebui să vă schimbați pantoful după aproximativ un an. Pentru distanțe mai lungi pe săptămână, pantofii trebuie înlocuiți mai devreme. Sfat: Dacă aveți pantofi noi, setați-vă ceasul de fitness astfel încât să înregistreze distanța parcursă de pantofi.

Un indicator important dacă un pantof trebuie reînnoit este uzura talpii și măsura în care profilul s-a uzat deja acolo. Uzura în exterior a călcâiului oferă în special informații despre acest lucru, deoarece pantoful are adesea un contact puternic cu solul în acest moment.

CE TREBUIE SĂ IAU ÎN CONSIDERARE CA MATERIAL?
Toți producătorii folosesc materiale de înaltă calitate în aceste zile, astfel încât practic nu există diferențe de calitate între mărcile de top.

Dacă nu vă deranjează să mergeți pe ploaie sau pe zăpadă iarna, ar trebui să acordați atenție pantofilor impermeabili. Acești pantofi sunt marcați corespunzător.

O talpă mai mare reduce, de asemenea, aportul de apă atunci când pășiți în bălți.
Pentru lunile mai reci, se recomandă modele cu lână încălzită sau membrană Gore-Tex.

CE AR TREBUI SĂ IAU ÎN CONSIDERARE ATUNCI CÂND VINE VORBA DE AMORTIZARE?
În principiu, se poate face o distincție între amortizarea mai dură și cea mai moale. Alegerea amortizării corecte este o chestiune de gust, nu se poate fi o recomandare generală. Indiciile pentru alegere pot fi:

Începătorii și alergătorii care doresc să reducă greutatea pot alege o amortizare mai moale pentru a nu suprasolicita sistemul musculo-scheletic.

Alergătorii avansați pot alege o amortizare mai dură, care are un comportament de respingere mai bun.
Apropo: șosetele de alergare adecvate protejează și piciorul cu o căptușeală adecvată în zonele importante. Șosetele de alergare îmbunătățesc potrivirea pantofului și previn iritarea și veziculele.

POT PURTA ȘI PANTOFI DE ALERGARE PENTRU ANTRENAMENT DE FITNESS?

În principiu, este de asemenea posibil să purtați pantofi de alergare în timpul antrenamentului de fitness – acest lucru poate fi deosebit de util dacă doriți să vă încălziți pe banda de alergat înainte de antrenament. Cu toate acestea, pantofii de fitness sunt întotdeauna de preferat. Pantofii de alergare nu sunt recomandați pentru două utilizări:

Pantofii de alergare nu sunt recomandați pentru antrenorii de cross, deoarece pantofii de alergare sunt rigizi în față în comparație cu pantofii de fitness și au o talpă mai fermă și mai groasă, deplasarea cu trening este incomodă pentru picior.

Vă sfătuim ferm împotriva încălțămintei de alergare pentru aerobic. Pantofii de alergare sunt proiectați pentru mișcarea înainte. Datorită numeroaselor mișcări laterale din aerobic, aceștia din urmă nu oferă o stabilitate suficientă.

Este adesea suficient de dificil să păstrezi suficient timp liber pentru a alerga între muncă și forfota vieții de zi cu zi și pentru a menține motivația ridicată cu planuri de alergare îndelungate. Deci, este bine dacă aveți întotdeauna haine de alergare potrivite pregătite pentru toate condițiile meteorologice.

Indiferent dacă vreți să lucrați cu adevărat în timpul alergării, antrenați-vă cu un plan pentru o alergare în oraș, maraton sau semimaraton sau pur și simplu jogging-ul seara pentru relaxare și sănătate și fitness: Cu echipamentul potrivit, alergarea este pur și simplu o distracţie.

Sunteți întotdeauna bine pregătiți pentru toate influențele, cum ar fi întunericul și condițiile meteorologice diferite. Pentru a putea începe spontan oricând, cel mai bine este să aveți mai multe seturi la îndemână în garderobă.

Atunci când fac drumeții sau schiază la munte, sportivii pot purta, desigur, echipamente speciale și optime și haine funcționale pentru sportul lor de ani de zile. Acest lucru vă va îmbunătăți propriile performanțe și mai mult și veți fi întotdeauna pregătiți pentru vreme. Alergatul a devenit unul dintre cele mai populare sporturi.

Alergătorii din ce în ce mai ambițioși vor să facă sportul cât mai profesional posibil și să înceapă cu cel mai bun echipament posibil în competiții sau în oraș, cum ar fi cross-country.

Au dispărut zilele de alergare de anduranță, când alergătorii au acordat atenție doar „adidașilor” pe care i-au încaltat. Pentru că fiecare jogger știe care este diferența cu materialul potrivit și croiala potrivită a hainelor de alergat și cât de enervante poate fi îmbrăcămintea necorespunzătoare atunci când alergi ambițios sau după muncă.

Imbrăcăminte care se zgârie, împiedică mișcarea. Sau îmbrăcăminte din bumbac care se simte inițial frumos și natural pe piele. Dar curând, absorbind transpirația și apoi udându-vă, vă va face să tremurați când alergați.

Cel mai bun echipament posibil pentru fiecare sport este cel special conceput pentru cerințele respective ale sportului. Deci îndeplinește o anumită funcție: de aici și numele de îmbrăcăminte funcțională. Prin urmare, mărcile și producătorii din segmentul de alergare lucrează împreună cu alergătorii, au produsele lor testate și evaluate de aceștia și astfel dezvoltă îmbrăcăminte special pentru nevoile de alergare.

Transpiri mult atunci când alergi, motiv pentru care textilele care aleargă trebuie să îndepărteze rapid sudoarea de pe corpul tău, astfel încât să nu îngheți. Îmbrăcămintea de alergare cu compresie crește, de asemenea, fluxul de sânge în zone cheie, cum ar fi picioarele.

Croiala strânsă a colanților de alergare vă împiedică să vă încurce în timpul alergării, iar cusăturile plate te pot zgaria. Deoarece alergarea ca sport în aer liber se practică în orice vreme, îmbrăcămintea trebuie să protejeze și împotriva frigului, ploii sau căldurii.

În trecut, când făceai jogging în tricouri simple din bumbac, transpirai mai întâi și apoi ai înghețat, astăzi există textile cu funcționare rapidă, cu uscare rapidă, respirabile, elegante, din poliester și poliamidă. Deci, pantalonii și tricourile largi sunt cu siguranță un lucru din trecut atunci când alergați.

Atunci când alegeți îmbrăcăminte de alergare, în funcție de vreme, luați în considerare întotdeauna dacă preferați să rulați pe timp mai rece sau cald: Asta depinde de vânt și ploaie, dar forma dvs. zilnică joacă, de asemenea, un rol în modul în care vă simțiți la temperatură. Sentimentul de frig este extrem de diferit de la persoană la persoană: în timp ce unul își rupe hainele, celălalt încă mai clantane din dinți.

Cu cât se răcorește, cu atât se recomandă principiul cepei. Pentru aceasta purtați până la trei straturi de îmbrăcăminte atunci când alergați. Elementele de bază ale îmbrăcămintei de alergare pentru femei și bărbați sunt lenjerie specială pentru alergare și sutien de alergare, cămăși de alergare sau mâneci lungi și pantaloni scurți de alergare sau colanți de alergare.

Al doilea strat de îmbrăcăminte de alergare reglează căldura corpului: de exemplu, o cămașă elastică sau o glugă din lână elastică. Stratul exterior și ultimul din principiul cepei protejează împotriva vântului și umezelii. Vestele antivânt sunt potrivite în vânt, pentru a încălzi trunchiul, dar pentru a menține brațele libere de un strat suplimentar. Jachetele de alergare Windstopper sunt mai subțiri decât calduroase: țin doar vântul afară, dar sunt și extrem de ușoare.

În ultimii ani, producătorii de articole sportive au făcut multe cercetări pentru a dota alergătorii cu îmbrăcăminte de alergare ideală pentru toate climele și condițiile meteorologice. Căldură și frig, umed, soare, vânt: Când alergați, beneficiați de cele mai noi tehnologii și amestecuri de fibre și materiale foarte dezvoltate cu poliester, poliamidă, elastan sau viscoză.

Aceste fibre sintetice asigură elasticitate, confort perfect la purtare și sunt hidrofuge și mențin vântul afară. Unele textile sunt, de asemenea, fabricate pentru a fi mai ușoare sau au protecție UV integrată.

Un criteriu important al îmbrăcămintei de alergare bune este întotdeauna gestionarea umidității și a temperaturii, pe baza zonei respective de utilizare: Îmbrăcămintea trebuie să transporte umezeala departe de corp și să se usuce rapid, chiar și atunci când se combină mai multe straturi.

Uneori îmbrăcămintea de alergat are un procent mic de bumbac. Bumbacul pur, pe de altă parte, absoarbe doar umezeala și se usucă extrem de lent, astfel încât să nu poată atinge efectul de reglare dorit. În schimb, crește chiar riscul de răceală, mai ales în sezonul rece: Mai întâi transpiri, apoi îngheați pentru că hainele tale sunt umede și temperaturile sunt prea reci.

Ați auzit vreodată această zicală: „Nu există vreme rea, există doar echipamente proaste?” Există cu adevărat ceva: Rularea pe vreme plăcută și răcoroasă este minunată! Pur și simplu să te plimbi prin bălți și să fugi totul către tine este minunat – bineînțeles numai dacă nu ți-e frig teribil.

Pentru a fi protejat de ploaie ușoară și vânt în zilele de toamnă și primăvară, aveți nevoie de un top de alergare rezistent la intemperii. Bluzele de alergare, în special pentru vreme rea sau rea, ar trebui să ofere căldură, protecție împotriva vântului rece sau să fie hidrofuge. Rețineți că atunci când este vânt, temperaturile vă sunt și mai răcoroase.

Ceea ce purtați pentru a alerga pe vreme umedă și rafală depinde și de perioada anului. Într-o ploaie de primăvară, vă puteți descurca de obicei cu o jachetă softshell sau o jachetă ușoară și multifuncțională pentru alergare, deasupra lenjeriei de corp.

În zilele de toamnă deosebit de inospitaliere, cu vânt și ploi, este posibil să aveți nevoie de îmbrăcăminte termică cu mâneci lungi și un al treilea strat împotriva frigului. Și combinați, de exemplu, lenjeria de alergare cu mâneci lungi funcționale și o jachetă de ploaie dură.

Opțiunile suplimentare ale jachetei de alergare, precum glugă, guler înalt pentru bărbie sau găuri pentru degetele mari pe mâneci lungi protejează regiunile corpului sensibil și părțile corpului care, de altfel, sunt „expuse” de vânt și frig. Cu materiale impermeabile și cusături sudate, hainele de alergare păstrează ploaia.

Chiar și în anotimpurile reci, alergarea întărește sistemul imunitar. Dar, cu echipamentul greșit, crește riscul de a îngheța și de a răci. Pe de altă parte, dacă iti este prea cald, alergatul în timpul iernii nu va fi deloc distractiv. Cu cât vremea este mai extremă, cu atât hainele trebuie să se potrivească mai bine!

Utilizați mănuși, pălării și șosete înalte, astfel încât să nu fie expuse zone ale gâtului, a spatelui sau gleznelor. Capul și mâinile sunt acele părți ale corpului care se răcesc deosebit de repede.

Chiar și în lunile de toamnă și iarnă, vremea nu este întotdeauna aceeași. La temperaturi peste 0 grade și soare, o cămașă din lână deasupra lenjeriei funcționale este suficientă ca îmbrăcăminte de iarnă.

Dacă este și vânt, ar trebui să purtați deasupra o jachetă ușoară, dar rezistentă la vânt (toamna este adesea suficientă o vestă de alergat). Dacă ninge sau este foarte rece și ploios, îți poți menține corpul cald în timp ce alergi cu o jachetă softshell încălzitoare din material hidrofug sau o jachetă de alergare din Goretex.

În general, alergătorii sănătoși pot face jogging în mod normal până la minus cinci grade, cu excepția cazului în care există un vânt deosebit de înghețat.

Înainte de a alerga, ar trebui să faceți o scurtă încălzire pentru a pregăti tendoanele, articulațiile și mușchii pentru alergare înainte de a începe cu adevărat.